CPHFW SS17 favs 2 - the sophomores

En af mine yndlings ting ved modeugen er at se alle de nye talenter og denne sæson var der bestemt en masse interessante nye talenter, som jeg ikke kendte til før. Jeg synes altid, at det er så spændende at se alle de nye designeres æstetikker, da de ofte tænker langt uden for boksen. 
En af de de shows jeg havde glædet mig aller mest til at se var HÆRVÆRK. Showet blev holdt på Christiania og hele showet var en oplevelse i sig selv. Meget af tøjet var lavet af hvad der lignede pressening og hele showet levede bestemt op til mine forventninger. Det var noget jeg aldrig havde set før og det var så forfriskende at se en designer, der tænkte så meget ud af boksen og brugte så mange ukonventionelle materialer. 
En anden designer som tog min opmærksomhed var Nikolaj Storm, som viste hans kreationer til KADK's Bachelor show. Jeg er vild med hvordan han leger med seksualitet og maskulinitet. Det mindede mig lidt om en lidt mere queer version af Nasir Mazhar med skriften på elastikbåndene. Jeg er også vild med måden hvorpå han har leget med proportionerne og det hele er noget, som jeg selv ville kunne finde på at gå med. 
De næste to designere kender jeg desværre ikke navnet på, men de viste til Designers' Nest modeshowet, så hvis nogle af jer kender navnene på dem, må I meget gerne sige til! 
Den første gav mig også lidt Nazir Mazhar vibes med farvekombinationerne. Jakkerne synes jeg især er vanvittigt flotte og jeg synes, at det er så flot håndværk. Den ene model har høje hæle på, hvilket jeg også synes er så cool, at der også bliver leget med seksualiteten der. 
Den sidste designer der plantede sig i min hjerne, synes jeg også er vildt cool. Jeg elsker maskerne og de militær vibes det hele har. Jeg er også stor fan af, når hele outfittet er samme farve og jeg har en svaghed for helt hvide outfits, så det sidste outfit især, er et, der gerne måtte bo i min garderobe. 

One of my favourite things at fashion week is to watch all the new talents and there was definitely a lot of interesting new talents whom I didn't know before this season. I always think it's so exciting to watch all the new designers aesthetics since they often tend to think a lot more out of the box.
One of the shows I was looking forward to seeing the most was HÆRVÆRK. The show was held at Christiania and the whole show was an experience in itself. A lot of the clothes was made of what looked like tarpaulin and the whole show definitely lived up to my expectations. It was something that I've never seen before and it was so refreshing to see a designer who thought so much out of the box and used to many unconventional materials. 
Another designer who grabbed my attention was Nikolaj Storm who showed his creations at KADK's Bachelor show. I love how he played with sexuality and masculinity. It kinda reminded me about a bit more queer version of Nasir Mazhar with the writings on the elastic bands. I also really adore the way in which he's been playing with the proportions and all of it is definitely something that I would wear myself.
I don't know the next two designers, but they showed at the Designers' Nest fashion show so if any of you know their names, please let me know! 
  The first of them also gave me a bit of Nasir Mazhar vibes with the colour combinations. I really think that the jackets especially are insanely beautiful and the craftsmanship put into them is amazing. One of the models are wearing high heels and I think it's so cool that they play with the sexuality here as well.
The last designer who was implanted in my brain is very very cool as well. I love the masks and the army vibes that characterised it. I'm also a big fan of an outfit all in the same colour and I do have a weakness for outfits in all-white; so the last outfit especially could stay in my wardrobe at any time! 









- Frederik Lund Lyreskov

-
-
-